Złote zasady bezpiecznego korzystania z mobilnych aplikacji bankowych

  1. Aktualizacja oprogramowania oraz aplikacji – pozwoli to uniknąć włamania na konto czy kradzieży danych osobowych, ponieważ producenci starają się stale wprowadzać zmiany, które pomagają w zachowaniu bezpieczeństwa.
  2. Instalacja programu antywirusowego w smartfonie – zabezpiecza przed niechcianym złośliwym oprogramowaniem, które może ingerować w zabezpieczenia aplikacji bankowych,
  3. Używanie skomplikowanych haseł, innych do ochrony telefonu i do aplikacji mobilnych, chronienie telefonu przed kradzieżą, a także hasła – uniemożliwi, a na pewno utrudni to przestępcy dostęp do danych użytkownika oraz środków zgromadzonych na koncie,
  4. Logowanie się tylko na własnych urządzeniach przenośnych – logując się tylko na swoim urządzeniu mamy pewność, że ewentualne dane do logowania zostaną zapisane tylko na prywatnym urządzeniu,
  5. Nie zapisywanie danych logowania w telefonie - nie wolno zapisywać w pamięci telefonu haseł ani PIN-ów. Jeśli smartfon dostanie się w niepowołane ręce, złodziej będzie miał ułatwiony dostęp do naszych kont.
  6. Nie logowanie się z otwartych i/lub publicznych sieci - lepiej jest korzystać z Internetu mobilnego bądź z sieci w naszym domu by nie stać się ofiarą hakerów,
  7. Instalacja aplikacji z legalnego źródła, oferowana przez nasz bank – takie aplikacje, posiadają szereg zabezpieczeń testowanych przez zespół IT banku,
  8. Ustawienie minimalnych limitów transakcji mobilnych – limity pozwolą ograniczyć możliwą do jednorazowego wykorzystania kwotę, co w przypadku włamania na nasze konto pozwoli ograniczyć straty do minimum,
  9. Ustawienie powiadomień w aplikacji o zrealizowanych operacjach - powiadomienia mogą nas zaalarmować, kiedy z naszego konta zniknie jakaś suma, mimo iż nie dokonywaliśmy żadnych płatności.

 

Zasady zostały opracowane wraz z uczestnikami warsztatów „Bankowość mobilna – (nie)bezpieczna?”